måndag 14 juni 2010

Uppstånden

Har inte bloggat på ett tag eftersom det enda jag har gjort är målat, målat och målat lite till. Kändes inte så inspirerande att göra 40 inlägg med " idag har jag målat och är full med falu rödfärg".
Kan ju tyckas som en underlig dag att starta upp igen just idag eftersom vi lyckades glömma kameran hos svärmor i söndags och jag därför inte kan ta några bilder. Kan rapportera att utbygnaden är så gott som färdig och att det nu återstår att måla väggar, golv och tak. Så kommande blogginlägg kommer att vara "idag har jag målat och är full med vit färg" .....

Ha en bra dag!

Kram Torparfrun

3 kommentarer:

Hannis sa...

Hon e tillbaka!
Trodde du låg och latade dig i en sol stol jag!

Ang skåpen, jag ringde Beckers och frågade vad dom trodde.
Så här sa dom: Om skåpen inte ska stå ute så går det alldeles utmärkt att rolla dom med vattenbaserad lackfärg.
Det viktiga är att färgen får härda ett tag innan man börjar släpa runt dom.
Jag lät mina stå och torka i en vecka innan jag flyttade dom.
Färgen verkar sitta med tanke på att jag tejpade på dom när jag fixade schablonerna och färgen satt kvar när jag rev bort tejpen.
Plus att jag inte var så ömsint när jag flyttade dom, du vet dra saker på en filt genom dörrar är inte så stabilt=))
Gick knappt en liter färg så ca 150:- kostade det.

Kram Hannis

Hanna sa...

Men då har vi lite roligt inredande att se fram emot här på bloggen snart då, eller?
Ja, lite upptagen var jag där den helgen och veckan. Och jag hoppas att det ska bli mer i höst då jag förhoppningsvis kommit in på en kurs som kommer vara början på min nya karriär. Men mer om det när det är klart. Men först ska jag göra klart min engelska-kurs.
Ha det gott

Anci sa...

Hej !
Kul att höra av dig ! Du får väl göra ett STORT inlägg med alla dagars färgfläckar *fniss*
Heja vill jag säga !!

Kram
Anci