onsdag 12 maj 2010

Galen?

Jag är långt ifrån pedant men det kaos som råder hemma hos oss just nu börjar göra mig tokig. Det rum som hittills varit mina söners är nu tömt, vilket medför att två miljoner kartonger och en massa legobyggen nu står överallt i huset. Vardagsrummet har blivit invaderat av sonens alla musikprylar.
Har ägnat förmiddagen åt att måla det tömda rummet. Helt otroligt att måla kan vara så jobbigt :-) Rummet ifråga ska bli yngsta bonussonens rum. Ser så fram emot att han kommer hit på fredag, så vi kan fixa till där inne för så här kan det ju inte se ut.....


Men innan det är dags att fixa med rummet så ska jag, maken, Märta och Cookie göra en liten road trip. Vi åker till Malmö idag. Officiellt så är det en liten mysresa.. god middag, hotell, schysst frukostbuffé.... det är iallafall så maken väljer att se det hela. För annars så skulle han bli tvungen att erkänna för sig själv och andra att han har en galen fru och att han själv är... ja det vill han nog inte ens tänka på :-)

Men om det nu inte var en mysresa vad skulle det då kunna vara???!!! Ja inte kan det vara så att vi åker till Malmö för att hämta något som någon av oss (jag) köpt på blocket... nej det vore ju galet!

Men appropå blocket så kom mina ny inköpta plåtskåp hem hit igår, nu ska de transporteras vidare till vad jag hoppas är en mirakelgörare.

Ha det så bra allihopa för nu åker jag till Malmö på en romantisk liten resa med maken :-)

Kram Torparfrun

2 kommentarer:

Anci sa...

Hej !
Ha det så skönt på resan och lycka till med fixandet av rummet ;)

Kram
Anci

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha ha det så mysigt på resan då!!! Hoppas kaoset snart blir till ordning.
Kram Susanne