fredag 8 oktober 2010

Mot New York!

Sitter nu på Arlanda och väntar på att få kliva på planet till New York :-)
Det första som hände var att säkerhetspersonalen vid första kontrollen frågade om jag reste ensam med vad jag tolkade som en lite medlidsam ton. Första instinkten blev att förklara att maken åkte igår och att jag nu ska ansluta. Men nästa sekund blev jag irriterad och funderade på att snyfta lite och olyckligt svara ja. Det blev dock det typiskt svenska ... Ett käckt litet "jajamen".

MEN ... Ingen fara att resa själv när man blir klämd och känd på av snygga manliga vakter ;-) vilket jag inte blev bara en gång utan jag åkte dessutom dit på en extra kontroll i väntrummet i gaten. Undrar just om just jag ser extra farlig? Tittar mig omkring och inser att jag är den enda kvinnliga passageraren under 50år så här långt... Kanske var det därför? :-)

Ha't bra, jag upptaterar från NY!

Kram Torparfrun

3 kommentarer:

Helen sa...

Vilken kul resa du har framför dig. Bara att få vara på Arlanda, det älskar jag, så mycket förväntningar i luften. Ha en fin resa.
Kram/Helen

Anci sa...

Men, ska du till New York ?? Vad kul ! Hoppas att du får en kul och härlig resa. Jag hoppas komma dit någon gång. Berätta massor :)

En reskram till dig
Anci

Livet på Berget sa...

Härligt med NY.
Jag har en helt egen snygg vakt som klämmer och känner på mig varje dag :). Kallas det vardagslyx kanske :).
Följer resan med spänning!
Kram
/Sara