måndag 11 maj 2009

Dop

I lördags var vi på dop. Inför detta dop så rådde det vanliga "vad ska vi köpa för present" dilemmat. Efter några vändor på stan så vände jag mig till min vän internet. Där råkade jag upptäcka en fantastisk webbutik House of Hedda. Där hittade jag denna docksäng i den klassiska danska barnsängsmodellen Juno. Jag tyckte/tycker att den var helt fantastisk fin!!! Den kostade onekligen lite mer än vad vi brukar sätta på dop presenter men då vi inte hade något annat alternativ och eftersom jag tänkte att den skulle uppskattas så bestämde vi oss för att köpa den. Sagt och gjort maken åker till Stockholm för att hämta sängen eftersom den inte skulle hinna komma i tid med posten (webbutiken har sitt lager i Stockholm).

Vi valde att inte slå in den utan att bara knyta lite rosa snöre runt. Väl på dopet så får vi frågan om den är hemmagjord. Visste inte riktigt hur jag skulle ta detta?! Här har vi köpt en present för 1000:- kronor för att den är en klassiker och så är det ingen som fattar...


Jag kanske är fånig ... men det kändes ärligt talat lite surt. Mamman till barnet tyckte hur som helst att den var fin men det hade hon säkert tyckt om maken hade snickrat ihop en docksäng själv också :-)

Kram Torparfrun

1 kommentar:

Hannis sa...

Hade nog blivit liiite småsur jag=))
Eller så får man tolka det som att folk tror att man är helt jäkla suverän på att snickra!!

Kram Hannis