tisdag 19 maj 2009

Upp & ner vända världen

I helgen var vi i Göteborg, vilken fantastisk stad!!! Jag och maken åkte dit i fredags för att spendera helgen där. Vi bodde på ett fint hotell med god frukost. På lördagen gick vi på Liseberg och åkte karuseller hej vilt. Det är dock inget som jag törs berätta för barnen, det skulle nog bli en hel del sura miner och en evighets diskussion om "orättvisa" :-)
På söndag morgon klev vi upp tidigt och åkte till Falkenberg. Där hämtade vi vår nya familjemedlem, en av alla dessa prickiga små varelser..

Vi har bestämt att våran tjej skall heta Cookie eftersom hon ser ut som min favorit glass cookies & cream.




På bilderna är hon tillsammans med sin uppfödare Solveig.
Hur som helst att få en valp i huset är onekligen som att ha en bebis. Flera gånger varje natt så är det bara att kliva upp och lyfta ut henne på tomten för att kissa. Min goda natt sömn är som bortblåst för tillfället.
Många har frågat mig varför vi skaffat en dalmatin och lagt till... är det för att hon skall matcha inredningen?! Det är det faktiskt inte!!! Jag har faktiskt lite mer vett än så :-)
Dalmatinen var helt enkelt en av de raser som vi kunde tänka oss utifrån vad vi vill kunna göra med hunden och hur vår familj och vårt liv ser ut. Så efter nogrant övervägande med för och emot så föll valet på Dalmatin.
Kram Torparfrun

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj oj vilken liten stnos du har skaffat. Jag blir ju alldeles sjuk.

Tänk! Jag skulle ju aldrig ens komma på tanken att den passar in i inredningen.......

Måste ju bara kommentera om den söööta docksängen med. En del förstår ju verkligen inte värdet av vissa saker. Själv skulle jag bara dött av glädje om jag fått en sådan säng fast mina barn är stora nu........

Den var verkligen jättefin.

Ja ogräs, det kan göra en prillig. Nu jobbar jag intensivt men på torsdag då har de lovat fint väder och sedan regn igen. Då är det meningen att en del rabbatter ska täckas och andra ska gödslas innnan nästan regn kommer. Man vill ju inte gärna gödsa innan allt ogräset är borta så man göder det med.....SUCK!

Kram på dig
LEna

lottens vita och gröna sa...

hello lilla torparfrugan!!!
men jisses så söt, blir knäsvag av just dalmatiners!

ha det gott, varmkram lotten

Hannis sa...

Va??Ge hit!!
Söta bebis!
Men vilket jobb!!
Min sista hund hade en valpperiod som höll på att ta knäcken på mig.
Hon käkade bla upp mitt bankkort...
Skor,soffa m.m men hon blev en riktig pärla till slut=))

Roligt med Liseberg!
Det är då man blir barn på nytt.

Ha det mysigt/
Kram Hannis

Jenny Oak Fae sa...

SÅ söta!!!

TACK snälla för din kommentar..!

KRAM, Jenny