måndag 1 februari 2010

Tack!



Tack snälla ni för alla gratulationer både genom sms, mail och kommentarer här på bloggen!! Det värmer verkligen :-)

Det var oerhört skönt att komma hem igår och sedan dess så har vi bara varit...
Just nu så är det bara jag, maken och Märta här hemma. Alla grabbarna var dock och hälsade på sin nya lilla syster på BB. Det var oerhört häftigt att se våra fina stora killar med sin lilla, lilla syster. Våra söner är 4 väldigt olika individer och att få se var och en på sitt sätt möta sin syster var jätte häftigt. Agerandet, kommentarerna, frågorna etc. Ska bli spännande att se vilken relation var och en kommer att få till sin ganska mycket yngre lilla syster med tiden.
Appropå relationer så har jag funderat en hel del på vad det är för en liten människa som har kommit till oss....

När mina föräldrar var här innan jul så kom vi att börja prata om stjärntecken. Jag är inte någon "beliver" av detta men när vi ändå började prata om det så var jag tvungen att titta lite på det stjärntecken som vårt barn skulle komma att födas i. Själv är jag skytt och detta är lite av vad som skrevs om mig...

"Filosoferande och tänkande kan ibland bli viktigare än mer jordnära uppgifter, som att städa och hålla ordning hemma till exempel. Längtan efter personlig frihet kan ibland vara så stor att ingenting får går före. För skytten är det viktigt att fritt kunna utveckla sin egen personlighet. Öppenhet är också viktigt för honom och skyttar är i allmänhet mycket pålitliga, generösa och trevliga personer."

Detta stämmer väldigt bra in på mig :-)
Märta är vattuman och detta är vad det står om dem...

"...en komplicerad karaktär. Han är mycket självgod och har starka åsikter som han vet är de rätta. Han bryr sig alls inte om ifall han anses vara en underlig figur eller om alla andra tycker annorlunda. Personlig frihet och rättvisa är centrala begrepp.
För andra kan vattumannen te sig oberäknelig och rebellisk. Det kan vara svårt att nå honom, då han tenderar att skärma av sitt sanna jag under en yttre fasad. Vill du vara hans vän och tränga in under ytan måste du acceptera honom som han är. Han accepterar dig som du är, även om du kanske har fel enligt hans mening så har du rätt att tycka som du vill. Han är fördomsfri, intellektuell och human.
Positiva karaktärsdrag: fredsälskande, lojal och uppfinningsrik.
Negativa karaktärsdrag: excentrisk och trotsig."
När jag läser om vattumannen så tänker jag bara ... jösses, hur ska detta gå :-)
Rebellisk, trotsig och starka åsikter.... och tjej! Få se när detta börjar att visa sig?!

Nu när jag satt här och skrev detta inlägg så knackar det på ytterdörren, det visade sig vara ett blomsterbud. Denna vackra "förälder och barn" bukett kom från mina föräldrar, morföräldrar och syskon i Kiruna. Tack så mycket!!



Kram Torparfrun

11 kommentarer:

Hannis sa...

Du kommer nog att få din utmaning så småningom verkar det som=))
Hon har ju onekligen en studerande blick redan.
Så söt.

Kram Hannis

Livet på Berget sa...

Äsch:)det kommer gå jätte bra, det är ju ditt barn som du älskar över allt annat så det blir bara lite småtjafs på vägen. Som med alla andra barn:) Så söt hon är på bilderna lillan!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Anci sa...

Hej !
Nu hoppas jag att ni kan bara vara och njuta av den första tiden. Fast jag vet, det är inte bara att njuta alla gånger... :)

Roligt att Märta är vattuman för det är jag också. Det var också kul att läsa om hur vi är och jag tycker att en hel del stämmer.

Må så gott med din familj !

Stor kram
Anci

Livet på Berget sa...

Hej igen:).
Inte så konstigt att du blir lite frånvarande, de tar ju så mycket tid och energi de små och sen har du ju en massa annat att hålla igång också. Ja Mini hon är överlycklig och frågar flera gånger per dag när vi ska åka och berättar det för alla hon ser. Ibland ångrar jag mig att jag sagt nått redan. Det är ju så svårt att vänta när man är 5, när man är 33 också för en delen:). Jag är vädur och liiiiiiite otålig bara:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Anonym sa...

Vilken underbar liten Hollywood-babys samt mysig blogg!!

Grattis, men hur många barn har Du tjejen? Trillade in på Din blogg via en annan och stannade kvar en bra stund!!

Agneta

MM sa...

Hej o jätte GRATTIS till er alla!!! Jätte kul att hitta 'hem' till dig, mysig blogg o kul att höra att du har både Webshop OCH planerar B&B!
Va kul att ni valt farmors mellannamn till lilla fröken! Nu blir hon säkert stolt :) Måste säga att M är sååå lik sin största bror när han var bebis. Kramar till er alla ifrån kusinerna M

Hanna sa...

Hon är ju för söt, vilken goding! Ja du det där låter kul lagom till tonåren. Men det är så långt dit , först ska det ju vara 3-års trotsen. Hihi! Jättekram till dej

AkH sa...

Åh, vilken ljuvlig liten flicka. Märta, vackert gammalt namn!
Ett stort grattis!
Kram Anna-Karin
hemochting

Lantliga drömmar sa...

Här är en som helt tappat kollen ;)Stort GRATTIS till lilltjejen ! Hoppas att ni alla mår bra. Kram Nilla

C. Tvillingmamma sa...

oh skrutte gos!

Nyanser av vitt sa...

Gud så söt hon är. Hon kommer nog inte att bli bortskämd alls bland 4 grabbar hm....
Kram