lördag 15 januari 2011

Kungliga huvudstaden :)

Idag har jag & maken och Märta varit i Stockholm. En mysig lördagssysselsättning enligt mig. Besökte butiken syster lycklig för första gången. Har många gånger besökt och handlat från deras fina webbutik och tänkte därför att jag nu skulle se butiken irl. Blev lite besviken faktiskt. En mysig liten butik egentligen men när deras sortiment är samlat på liten yta så blev det lite för "puttinuttit" för mig. För "ryschpyschigt" :). Min egen stil är mycket mer "clean", är inte så mycket för massor med saker och det får heller inte bli för "ryschpyschigt" om ni fårstår vad jag menar?!
Sen kändes det som att man har sett allt i tusen tappningar i hundra år... Längtar så efter något nytt i inredningsbutikernas sortiment.

Däremot BRUKA är "my kind of place", älskar deras porslin. Hade gärna köpt med mig hela butiken;) Men just idag var jag på jakt efter en "tunna"/burk till kattmaten - men hade tyvärr ingen framgång.

Var även in på Marc by Marc Jacobs butiken vilket är ett av mina favorit märken. Idag blev det endast ett skal till min iphone.

Var dock på jakt efter en klänning att ha på ett bröllop som jag ska på om ett par veckor. Hittade en super fin men kände att om jag nu skulle sätta 4000 på en klänning så vill jag helst inte köpa den innan alla graviditetskilon är borta. Vilket jag hade lovat mig själv att de skulle vara till Märta blev 1 år...alltså om ca 2 v...blir tajt.. (läs omöjligt).
Istället så blev det lunch... och då skulle man ju kunna tro att det blev en nyttig sådan... men nej, nej... för att fröken här inte ska bli tvungen att köpa en 4000kr klänning any time soon så blev det lunch på Texas longhorn.. alltså hamburgare *s*.
Och för att verkligen se till att kilona stannar så toppade vi med varsin semla när vi kom hem :) Mycket gott!!
Imorgon blir det nog en löprunda... ;)



Märta åt gladeligen upp sin! Fick sen vetskap om att hon fått rätt mycket hjälp av sin pappa som tydligen inte nöjde sig med bara sin egen ;)
Det blev ett inköp till idag, en vårig tunika till Märta. När jag skulle fota den så kom Cookie och luktade på blommorna på tyget ... älskade knäppa hund :)

Nu ska jag umgås med maken och försöka att låta bli och leta efter något gott att äta! Snacka om sockerberoende tjej ;)
Ha det bra!

Inga kommentarer: