söndag 15 februari 2009

Min skam - vårt kaos!

Det ligger nära till hands att visa de delar av huset som man är nöjd med. Jag tänkte dock att jag skulle börja i andra änden, i vårt kaos - de delar som jag är mest missnöjd med. De ställen i huset som måste åtgärdas snarast... om jag skall överleva med förståndet i behåll.

Till att börja med vår tvättstuga tillika vardags entré. Tog bilderna igår när det såg som värst ut, en inte helt ovanlig syn... tyvärr!



Vi är sex personer i familjen, varav 4 personer är under 10 år, detta medför mycket tvätt, ytterkläder, skor, sportartiklar etc etc. Trots pedagogiska instruktioner, evinnerligt tjat och ett och annat raseri utbrott så verkar det stört omöjligt för kläderna att hamna på krokarna och skorna i skohyllan.

Idag utspelades följande....

Jag ropandes, från en annan del av huset, till barnen som kom in. " Jag hoppas att ni sätter kläderna där de förväntas vara"

8 årig son svarar -Jaaa dååå!

En stund senare när jag går ut i tvättstugan och ser ytterkläderna liggandes på golvet så ropar jag tillbaka barnen och pekar på klädhögen på golvet. Då säger samme son "mamma var det inte där du förväntade dig att dom skulle ligga"

Visste inte om jag skulle skratta eller gråta :-)


Detta är säkert ett fenomen av vanlig karraktär i en barnfamilj. Men OM det finns någon där ute som har lösningen på problemet, svaret på gåtan så snälla dela med er. Hur gör man för att få kläder och skor att hamna där de ska vara????

Hur som helst så har jag nu bestämt att vårt "arbetsrum" (läs skrubb), som vi inte använder till annat än kasta in skrot i, ska bli klädkammare. Även maken tyckte att detta var en bra idé.

Så här såg arbetsrummet ut idag .... innan jag ängnade timmar åt att städa och påbörja en omorganisering.

Resultatet kommer .....SNART..... hoppas jag :-)


Kram Torparfrun






1 kommentar:

In my house sa...

Välkommen till bloggvärlden!!!!! du kommer att märka hur fast man blir!!! jaaa, njaaa smått beroende! å tänker på foton dagligen *haha*


- Vilket underbart hus ni har!!! den översta bilden,,, å ladorna! de ä nåt som jag skulle velat ha.... Hade öppnat butik på 1 sek då =)


Välkommen igen och tack för titten hos mig!

Kram josse