fredag 27 mars 2009

Fjällfoten - butik

Besökte en mysig liten butik, Fjällfoten. I butiken säljs både inredningsprylar, diverse matprodukter, smycken, kläder och mycket annat. Stor del av sortimentet är lokalproducerat och med norrlands tema. Butiken drivs utav Carina och hennes make.
Jag kan verkligen rekomendera ett besök om ni någon gång skulle ha vägarna förbi.
Självklart så inhandlades en del, men tyvärr så kan jag inte visa dessa saker. Eftersom de är inslagna i fina paket och ska bli födelsedagspresent till min mamma, som kanske besöker bloggen :)

Fick även en hel del insperation, ringde snabbt hem till föräldrarna och kollade om det fanns tillgång till "tillverknings material" hos dem. Var helt euforisk så mamma ville själklart veta vad som skulle tillverkas. Det enda svar hon fick var att hon inte kommer att bli besviken och att hon och jag ska organisera tillverkning nästa gång jag kommer hem till dem. Finns en viss risk att vi agerar arbetsledare och att andra får stå för förvekligandet av det hela, vilket säkerligen inte förvånad varken min man eller min pappa :)

Der verkligen fram emot att få visa er vad det var som jag blev så entusiastisk över!!!

Vi beslutade oss för att åka hem redan idag eftersom det blåste ordentligt kallt och barnen därmed inte var så sugna på skidåkning. Personligen så var jag inte heller så sugen men mitt skäl var självförvållat... jag var bakis.

Hur som helst så var det underbart skönt att komma hem. Insåg när jag kom hem hur otroligt mycket jag trivs hemma och hur fint det börjar att bli. Det var en härlig känsla! Ska tillägga att det ska bli oerhört skönt att sova i våran egen säng.

Lovar att bloggandet ska handla mer om inredning den närmaste tiden.... med lite undantag för lite trädgård :) För i morgon bär det av till trädgårdsmässan - LÄNGTAR!!!!

Kram Torparfrun

Inga kommentarer: