tisdag 31 mars 2009

Problemlösning

Har idag varit hemma med yngsta sonen som har dubbelsidigt öroninflamation. Fick då plötsligt insperation att tillverka en krans av något slag. Provade att göra en stomme av den grövsta ståltråden som vi hade hemma. Det är allmänt känt att mitt tålamod inte är det bästa, när jag kommer på något så ska det helst ha skett... inte igår, utan förra veckan. Beroende på vad det gäller så är jag dessutom lite halv dålig på att ta motgångar. Nu var det så att formen på min stomme höll lite dåligt...insperationen sviktade! Någon har lärt mig att det finns en eller flera lösningar på ett problem vilket jag tog fasta på :)

Eniro, sökning på smidesverkstad... många träffar...väljer en .. UMB Mekaniska AB ...och ringer. Telefonsamtalet låter i stort som följer....
(Jag) -Hej, jag har ett problem som jag skulle önska att ni löste åt mig...idag!
Kan ni göra ett hjärta?

(firman)-Hmmm... det hör ju inte till de vanligaste arbetsuppgifterna som vi har här. Och du vill ha det idag.

(Jag med min charmigaste röst) - Ja du vet, jag är ju kvinna och kvinnor vill ha omedelbar behovs tillfredställelse...i alla fall när det kommer till heminredning :)

(firman) -*skrattar* ......
(här tänker jag att jag har honom på kroken), jag får väl höra efter om vi har någon kärleksfull gubbe inne som kan göra ett hjärta åt dig. Jag hör av mig.
Några timmar senare så hämtar jag hjärtat till en kostnad i likhet med en bullpåse till "gubbarna till fikat". Passade på att beställa lite mer grejer, som jag storsint nog sa att jag inte behövde ha idag *s*

Hur som helst, stommen kläddes och här ser ni det färdiga resultatet.....

Jag blev riktigt nöjd och den hänger numer i mitt kök. Här kan ni se var.

Jag har ännu inte visat så många bilder så här kommer några detaljbilder från just köket.




Nog för idag...Imorgon är det en spännande dag, berättar om det en annan gång :)
Kram Torparfrun


2 kommentarer:

himmel och hav sa...

Gud, vad fint hjärtat var!Superbra idé och dom föll väl för din charm förstår jag, hi hi!

Kram Veronica

Ett hus vid en å sa...

Vad fint ditt hjärta blev! Själv hade jag aldrig kommit på den idén, hade nog aldrig vågat ringa så där. Fegis som jag är! Vilket härligt ställe ni har, ser jättemysigt ut! Ha en fin helg! Kram Kicki