fredag 30 oktober 2009

Arlanda

Är nu på Arlanda och väntar på att få gå ombord på planet till Madrid. Att vänta är sällan och aldrig roligt enligt mig som tur är så håller världens bästa lillasyster mig sällskap :-)
Fick dock underhållning i incheckningskön, en engelskman som blev tillsagd att han bara fick ha ett handbagage och som då envisades med att försöka pressa ner en av väskorna i den andra.... gick inget vidare kan jag tillägga men han gav sig inte. Man måste beundra den sortens envishet :-)
Sen bakom oss så stod det en man som pratade i telefon med sin son... under samtalet så berättade mannen till sn son att han skulle till landet där Indiana Jones bor och dit skulle han för att fånga bovar. Däremot så ställde sig sonen tydligen frågan om inte Indiana Jones hade fångat alla bovar redan och pappan svarade att Indiana Jones kunde ju inte fånga alla och behövde lite hjälp. Den ungen måste ju tycka att hans pappa har världens coolaste jobb!

Efter köandet så tänkte att vi skulle fördriva tiden med att äta lunch, på stället som fanns här på terminal 2 serverades Halloween lunch - svart potatismos en köttfärsbiff i tomatsås. Lät läskigt, så vi köpte varsin god macka med kyckling på istället.

Till efterrätt blev det muffins och morotskaka, knappast nyttigt men gott. Lillasyster har även förklarat för mig hur man ska gå till väga när man ska genom säkerhetskontrollen och har dator med sig ..... alltså hur man gör det utan att verka som om man aldrig har rest med en dator förr :-) Jag ska tydligen innan de säger något ta upp datorn, veckla upp den och lägga den på bandet. Känns tryggt att veta för man vill ju absolut inte att de ska tro att jag aldrig rest med dator förut *s*.

Kram Torparfrun

2 kommentarer:

Hannis sa...

Kul att se att du är tillbaka!
Önskar dig en skön resa=))

Kram Hannis

Livet på Berget sa...

Hej Torparfrun:) Tack för titten inne hos mig, kul med en till norrlänning:). Men ska du till Madrid!!! Jag döööör så roligt! Hoppas vi får en rapport från ditt äventyr. Tycker det är bra att din blogg inte bara handlar om inredning utan livet i allmänhet. Hoppar på som följare här, hoppas det går bra.
Trevlig resa!
Kram
/Sara