lördag 31 oktober 2009

Madrid

Efter fyra timmars flygning så landade jag i Madrid. Maken som har varit här med sitt jobb sedan i onsdags kom och mötte mig. Tydligen så hade kollegorna ifrågasatt varför han skulle åka och möta mig. När han frågat om de inte skulle ha åkt och mött sina fruar om de kom med flyget så var de flestas svar tydligen nej....


Vet inte vad jag ska tänka om det, vill nog gärna tro att det var mer "grabb jargong" än sanning i deras påstående. Eller är det så att det inte är någon självklarhet?!


Hur som helst, först så åkte vi för att lämna väskan på hotell rummet.... som tydligen skall vara en svit??!! Spanjorerna måste ha en konstig uppfattning om vad som får räknas som svit, rummet är till ytan stort men inredningen lämnar en hel del att önska... ska försöka ta ett bra kort och visa er). Sedan bar det av för att äta middag i källaren på en mysig restaurang.


Efter middagen så gick vi till en pub som märkligt nog även sålde eller hyrde ut ...just detta var lite oklart.. videofilmer. Där på hyllan så hittade vi denna film ........



Den spanska versionen av Stig Larssons Millenium :-)
På puben, bland alla människor och den höga musiken så fanns det även en...

Kändes kanske inte helt djurvänligt. Den var dock väldigt snäll men jag funderade lite på om den inte borde blivit döv eller åtminstone ha fått tinitus av "livet" på baren.

Avslutar med en bild av utsikten från vår takterras... "natt i Madrid"

Sov gott, det ska jag!

Kram Torparfrun





Inga kommentarer: