torsdag 29 oktober 2009

Shopping dag!

Idag har jag förtvivlat försökt hitta lite kläder, gick inte alls något bra. Förstår inte varför alla mammakläder måste vara så "ryschiga" och inte alls min stil. Bara för att man är gravid så betyder ju inte det att man vill ändra stil helt, så man kan ju tycka att det borde finnas även mammakäder i alla tänkbara olika stilar precis som med vanliga kläder.Eller har jag fel?! Sen gjorde det ju inte saken lättare att jag sökte efter somriga plagg, jag åker nämligen till Madrid imorgon och där var det +23 idag.

Efter den något misslyckade shoppingturen så åkte jag hem till min lillasyster för att hjälpa henne med hennes hemtenta. När jag varit där en stund så tittar jag ut genom fönstret och inser att det sitter en lapp på framrutan på bilen.... jag hade fått böter!!!!


Man skulle kunna säga att jag tyckte att livet kändes lite tungt där en stund.... :-)


Nu sitter jag framför tv:n och tittar på rosabandet galan vilket ger perspektiv på saker och ting...


Och faktum är att jag gjorde faktiskt ett fynd idag, jag var till röda korsets loppis och köpte en tunna i emalj som jag tyckte var fin. Vet dock inte vad jag ska ha den till eller vart men sånt brukar alltid ge sig :-)


Nu ska jag fortsätta med packningen och läsa igenom systers tenta som hon just mailade mig.


Kram Torparfrun

3 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hej, ja gu vad länge sen vi träffades här!!! och så är du gravid, wooooooow!!!stooooooooort grattis, gu vad härligt, hoppas att du mår bra! önskar dig allt bra, varmkram lotten

vardagsvitt sa...

Blöjtunna...?
Grattis till gravidmagen, sååå mysigt!
Tack för titten hos mig.
Åååå så irriterande med böter.
Ha en skön helg
Kram Marith

fröken knopp sa...

hej..nej här i blekinge brukar vi inte bli bortskämda med snö..bara blask typ..men men...

hade med jätte svårt att hitta snygga kläder när jag va gravid...hm...förstår inte heller vad de tänker när de gör dem...

Läcker tunna!!!

hoppas att du får en härlig fredag!! kramar elin