lördag 31 oktober 2009

Fotboll

Idag har vi varit på sightseeing, vi har dessutom shoppat. Nu skulle man ju kunna tro att detta blogginlägg skulle handla om det. Att jag skulle visa bilder från vackra byggnader och fantasiska fynd, som vi visserligen inte gjorde några. Men så är inte fallet, utan detta inlägg kommer till min egna stora förvåning att handla om sport, nämligen om fotboll!!!

Idag har vi nämligen gjort något som överskuggade dagens alla övriga upplevelser, vi var och såg Real Madrid spela mot Getafe på den enorma arenan Bernabéu här i Madrid. Är inte direkt typen som sitter och tittar på sportspegeln på tv. Man kan inte heller säga att det var med entusiasm och glädje som jag insåg att jag var tvungen att stå vid sidan av en fotbollsplan när sönerna började spela. Däremot så är jag absolut typen som tänker att man inte har roligare än vad man gör sig, och måste jag ändå stå vid planen så kan jag lika gärna engagera mig i småkillarnas spel. Jag fattar visserligen inte alla regler, eller snarare inte många regler överhuvudtaget men det är en detalj i frågan :-)

Hur som helst så är jag nu av uppfattningen att fotboll är en rolig och spännande sport att titta på. Att jag denna gång skulle få sitta på en enorm arena med massor med människor gjorde inte saken sämre.


Hade ju helst suttit på läktaren precis bakom spelarna där alla spelarfruar sitter men jag gifte mig med en "look a like" till Ruud Van Nistelrooy och inte med orginalet så jag fick nöja mig med att sitta långt bort från glamouren *s*...



Runt om mig satt tusentals små och stora killar med tutor som lät både högt och illa och som de givetvis var tvungen att tuta med mer eller mindre konstant i 90 minuter,tjuv fotade en av dem.


Matchen slutade 2-0 till Real Madrid och jag slutade här i sängen bloggandes :-)


Godnatt !
Kram Torparfrun



1 kommentar:

Körsbärshöjden sa...

Hej och tack för besöket i min blogg :)

Har tittat runt här hos dig och
här fanns massor att läsa :)

Ska bli spännande att se vad du har för projekt :)

Hälsar snart på igen
Kram
Eva