måndag 15 mars 2010

Fjällvecka

Just nu är vi i fjällen, Bydalen för att vara exakt. Vi kom hit i lördags i en löjligt fullpackad bil. Vi har en 7 sitsig bil som ser ut som en vanlig kombi, jag vägrar nämligen alla typer av minibussar. Detta av den enkla anledningen att jag har svårt att identifiera mig med "storfamiljen som behöver en minibuss". Löjligt, ja förmodligen för vi skulle inte dö av att ha en större bil. Men med välplanerad packning efter mottot "endast det nödvändigaste" så fick vi plats sju personer och en hund samt packning för en veckas fjällvistelse i våran bil. Vi har ju givetvis takbox.

Igår när jag skulle åka slalom med grabbarna så slog det mig hur fruktansvärt otränad jag är. Det kändes som om varenda muskel i benen förtvinat under graviditeten, efter några åk så ville jag bara sätta mig ner och gråta jag hade så fruktansvärt ont i benen. Men det enda som hjälper är ju att komma i form igen så på eftermiddagen så bar det av på en längåkningstur med hunden i draglina och pulka med Märta i bakom. Jag var helt död när vi kom tillbaka. Kan säga att jag somnade ovaggad på kvällen.

Idag så blev det ett par timmars slalomåkning innan lunch så nu har jag Märta och hund pass och då passar jag på att blogga lite :-) .
Jag kan tyvärr inte bjuda på några inredningsbilder idag så det får bli bilder på något av det vackraste jag har i mitt liv nämligen min dotter. Hon ler för fullt nu, här på bilderna är det pappa som är rolig.
Ha det bra allihopa!
Kram Torparfrun

2 kommentarer:

Helen sa...

Hej!
Vad mysigt med lite semester. Din lilla dotter är helt otroligt oemotståndlig, tänk att alla varit så underbara. Ha en fortsatt härlig vistelse.
Kram/Helen

MM sa...

Ha ha, den inredningen behöver vi ju inte se! *skrattar gott*

Låter som ni har det härligt! Men hur ni fick in allt i bilen har jag svårt att fatta!! bra jobbat!!!

M är så otrooooligt söt! Å på övere vä bilden väligt lik storebror L när han var bebis!

Kramar till er alla från Kusinmamman å kusingerna ;)