torsdag 11 mars 2010

Välkommen till världen!

En av mina allra käraste vänner, Anna och hennes sambo Niklas (hoppas dock att han snart blir hennes make för jag vill gå på bröllop! ) har i dagarna fått sitt första barn. Det blev en liten kille - Melker.

Melker har haft tur, för jag kan inte tänka mig några som passar bättre till att vara föräldrar än dessa två.
När Anna läser detta, vilket jag vet att hon kommer att göra, så kommer hon att tänka att de är hon och Niklas som har haft tur som fått en sådan underbar son :-) och visst är det också sant!

Jag är hur som helst så himla glad för deras skull och längtar efter att få se Melker i verkligheten. En sak till ... Märta och Melker låter inte det himla bra?! *s*


(dikt av Siv Andersson)

Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött.
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.


Välkommen till världen MELKER det ska bli roligt att få lära känna dig!

4 kommentarer:

Anci sa...

Åh, vad mysigt med små bebisar :)
Och en ny person att lära känna.

Kram till dig (och sötnosarna)
Anci

Designe sa...

Hej! Så fin text! Kikar in och önskar en trevlig helg! Kram :)

Änglarnas hus sa...

En sån sötnos..och vilken vacker dikt!! den har jag inte hört förut!!

Ha en bra fortsättning på helgen!

kram Sanne..

Livet på Berget sa...

Så fin dikt. Han e söt lilla Melker. Kanske Märtas blivande man;).
Ha de gott!
Kram
/Sara