fredag 10 december 2010

Early start :(

Dagen startade vid 5 tiden! Helt galet, Märta brukar aldrig vakna så tidigt. Så man kan säga att det har varit en seeg förmiddag. Men nu efter att vi sovit middag och ätit lite lunch så känns det mycket bättre.

Har sista tiden haft ett sug efter palt. Funderade på att koka själv men det blir aldrig sådär riktigt bra, ni vet sådär som "mormors" ;). Igår när vi handlade så hittade jag färdiga kroppkakor - Perfekt! Tänkte att det är ju iallafall i närheten av samma sak och kanske hjälper att stilla suget lite. Men faktum är att kroppkakor är inte i närheten av samma sak .... :( Kan kanske ha att göra med att det var färdiga "köpes kroppkakor" också men de spelade verkligen inte i sama liga som riktig palt.
Märta däremot ÄLSKADE kroppkakor, bådar gott tycker jag. För som halv norrlänning så bör hon ju äta palt ;)


Maken ska på julfest ikväll, så det är bara jag och barnen hemma. Det blir givetvis idolmys men jag tror även att vi ska passa på att baka lite pepparkakor nu när "deg hitler" inte är hemma. Man får nämligen inte äta degen när man bakar för maken, äta degen är ju halva grejen med att baka pepparkakor enligt mig. Så när katten är borta.... ;)
Kanske blir det kvar några kakor till burken...kanske inte :)


Nu ska jag åka och hämta bonussönerna från skolan i Vallentuna.

See you later

1 kommentar:

Hannis sa...

Då klev vi upp samtidigt=))
Förstår att det blir segt!

Baka pepparkakor kan jag inte alls för jag är i allra högsta grad en degätare.
Pepparkaksdeg med mjölk är grymt gott!

Myskväll till dig/Kram Hannis