måndag 13 december 2010

Sömnbrist

Vilken helg vi har haft, det har inte blivit mycket sömn. Maken var på julfest i fredags och kom hem kl 06.00 på morgonen. Detta gjorde att inte jag heller sov i någon större utsträckning den natten. Det handlade om att han hade lovat att gå upp med Märta på lördag morgon. Å då kan man ju tro att han skulle ha för avsikt att komma hem i lite hyfsad tid. Så oron över att något hade hänt höll mig vaken... blandat med lite ...okej rätt mycket irritation eftersom jag innerst inne förstod att det inte hade hänt något. Kan meddela att han var lite mosig när han klockan 8 klev upp med Märta ;) För ni ska inte tro att jag tänkte låta honom slippa från sitt löfte. Visserligen så gick jag upp rätt snart efteråt för jag kan inte påstå att jag tyckte att han var helt tillförlitlig till att göra istort sett nått just då ;)

På lördagen så åkte vi till Östhammar för att gå på våran vän Jennys 30 års fest. Det var mycket trevligt men vid midnatt så gav vi upp. Efter att ha sovit i svärmors bäddsoffa så vaknade jag inte direkt utvilad på söndagmorgon om än något piggare än dagen innan

Söndagen bjöd på premiärtur i pulkan för Märta. Hon tyckte att det var super kul!

Sen var det tillagning av Söndagsmiddag som igår hade amerikanskt tema med kalkon, sötpotatis mm och cheescake till efterrätt. Tog ganska många timmar men gott blev det. Middagssällskapet bestod av goda vänner, vilket alltid ger energi. Men 21.30 var huset släckt och alla sov!




Nu äntligen skulle jag få vakna pigg och utvilad! .... Men nej, nej....
Märta blev sjuk under natten och vaknade toksnorig vid 5 tiden. Nu sover hon i vardagsrummet halvsittandes i vagnen. Själv sitter jag och håller på att dö av trötthet. Så jag ska ta en liten powernap nu.

Senare i dag ska jag försöka ta bild på nått super fint som har tagit sin plats här hemma under helgen.

Återkommer!

Inga kommentarer: