söndag 8 november 2009

Söndags fix!!

Kom hem i Fredags helt slut efter trevliga dagar i Falun. Kom hem och inser återigen att jag är en riktig hemma råtta, hemma är absolut bäst! Även om livet går i 180 här hemma så är det ändå så skönt att få ta på sig myskläderna och bara njuta av at vara hemma.

Idag är det söndag och det finns massor på min att göra lista:
*Vinterstäda i köksträdgården och växthuset, vilket borde ha gjorts för länge sedan.
*Gå på äldsta sonens fotbollsmatch.
*Tvätta!!!!! En punkt som med 6 i familjen alltid står på min att göra lista :-(
*Spackla väggarna i torpet.

Sedan gäller det att ha hela familjen färdig och på plats till 15.45 för att hålla bowlingkalas, hela 7 åringes klass är bjudna och endast två har tackat nej så det blir en eftermiddag med 30 barn. Känns som om vi tog ett bra beslut att inte ha kalaset hemma denna gång, vilket vi annars brukar ha. Men det är en hel del fix med att ha ett kalas och med "tjock magen" så får man priotitera lite. Då blev prioriteringen att min ork får gå till fix i torpet så att det blir färdigt någon gång, och kalaset blir i bowlinghallen, där personalen ordnar fika, godispåsar och discobowling. Sonen nöjd, mamman nöjd :-)


Visar en bild från i går kväll när vi hade eldat vår badtunna. Det är så himla mysigt att bada på kvällen så här års när det är mörkt, stjärnklart och myggfritt :-) Bilden blev inte så bra, men det stod tre nakna och frysande barn bredvid och väntade på att få hoppa i så det var inte läge att göra många försök *s*



Kram Torparfrun

6 kommentarer:

Hannis sa...

Vilket kalas det kommer att bli!
Skönt att inte ha det hemma.

Men så himla mysigt med badtunna!
Och framför allt nu, i mörkret och kylan.
Undrar om man kan tränga in en sån på balkongen*skrattar*

Kram Hannis

Livet på Berget sa...

Oh har ni badtunna! Så himla mysigt! Bra beslut att inte ha kalaset hemma, det finns gränser för vad man orkar med.
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

fröken knopp sa...

åh..vad mysigt med badtunna!!! särskilt nu i höst rusket!!

Hoppas att ni fick en härlig kväll i tunnan o att kalaset gick väl..:)

kramar elin

My Lovely Things sa...

Hej!
va härligt det ser ut med bad i tunna! Så avkopplande!
ja du , vi är 6 i vår familj med. Så jag vet hur mycket tvätt det blir. puh vad man tvättar. Omjag skulle skaffa mig nån form av hushållsnära tjänster Så skulle jag skaffa nån som kom och tog hand om min tvätt!
ha det så gott.
Kram Anna

Sjabbig men chic sa...

Det där var en rejäl lista det! Och Gud vad jag skrattade nyss när jag läste din kommentar hos mig. Störtskönt!

Kram Lisa

Nyanser av vitt sa...

Halloj där,
Vilken pärs med den "to do listan" men tur att du kunde sjunka ner i tunnan sen.
Sköt om dig
Kram