måndag 28 december 2009

Cookie!

Här kommer lite bilder på Cookie från julafton. Med på en av bilderna är Grace Kelly som är min vän Åsa och hennes makes hund. Har insett att vi måste skaffa oss en till Dalmatin en brun prickig som då ska få heta Brownie :-)







De som haft hund från det att de är valp vet att det finns stunder när man är redo att kasta in handduken :-) Våran Cookie har energi så att det räcker till ett dussin hundar och ett tag kändes hon mer vild än tam och blev helt hysterisk för minsta lilla stimulans. Men med tålamod och en hel del träning så är hon nu betydligt behagligare och super mysig!!! Energi har hon fortfarande vilket är bra men hon har lärt sig att det finns en tid och en plats för allt.
Hon har under hela julen visat sig från sin allra bästa sida trots massor med både vuxna och barn och matte och husse kunde inte vara stoltare. När släkt och vänner dessutom kommenterar vilken skillnad det är på henne nu mot för ett par månader sedan så känns det extra bra!
Nu väntar jag bara på att vår fjällsäsong börjar och att hon ska passera 1 års gränsen så att vi lite försiktigt kan börja att bygga lite mer muskler genom exempelvis skidåkning.
Hoppas fortfarande att hitta någon som är duktig på att ställa ut och som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig att ställa ut henne, jag vill nämligen gärna få ett omdömme på henne. Tyvärr så är inte utställning min starka sida och jag vill inte att det min taskiga prestation ska sänka omdömmet av henne.
Kram Torparfrun

Inga kommentarer: