måndag 4 juli 2011

Dag 4


Idag har vi hunnit med massor :)

Dagen började med en löprunda längs kanalen i Bradford-on-Avon. Stort ögonblick ;) Första gången någonsin som Anders fick springa med mig :)

Sen bar det av till Bath och en orgie i Jane Austin, ja jag gillar hennes böcker! Vi besökte Jane Austin centret och kollade in en del platser som varit en del av hennes liv och som även förekommer i hennes böcker. Medan jag fullständigt levde mig in i miljön och kunde se mig själv leva i början på 1800-talet med en Duke/hertig som beundrare så började Anders bli otålig ;) Nästa anhalt på resan var nämligen södra Wales och en badstrand!

På vägen dit stannade vi på en Farm shop och köpte lunch. Nån konstig paj fylld med hjortkött stod på menyn. Inte alls äckligt, faktiskt riktigt okej ... Men så var jag sjukt hungrig också ;)

Tillslut var vi framme i Tenby (Wales), hann knappt kliva ur bilen så hade Anders badbrallorna på och var på väg mot stranden! Svinkallt vatten men han badar ... Vilket han var rätt ensam om :)

Mitt önskemål för dagen var att äta ordentlig middag!! Det blev en super mysig fiskrestaurang ... där jag åt kött *s*
Där träffade vi ett par från Tyskland. De äger ett bryggeri och det slutade med en inbjudan till dem och utbyte av kontaktuppgifter ... Å vad jag gillar sånt!! :)))
De å andra sidan blev väldigt sugna på att komma till Uppsala nästa sommar och spela golf. Jag som inte spelar golf med andra än Anders pga mitt usla golfhumör ... Måste kanske överväga att jobba lite på den ;)

Nu sitter vi återigen på en pub. Återigen skvalpar det i magen av all bitter som jag tvingas dricka ;) Men vem vet innan den här resan är slut kanske även jag kan dricka en pint utan att bli kissnödig ;)

Inga kommentarer: