söndag 10 juli 2011

Snowdon m.m


Så var det dags att bestiga Snowdon. Wales högsta berg - 1085 m. Förvånansvärt många sprang upp, övervägde detta men vi beslutade oss för att gå ...
Så med lämpliga skor på fötterna så gick vi .... Till tåget :)
För länge länge sedan så byggdes det nämligen en tågbana upp till toppen för att transportera upp societeten. Idag är det inte så mycket societet utan turister ;)
Tog en timme, enkel väg, att tuffa upp med det gamla ångloket och var en fantastiskt vacker tur!

Det var kallt och blåsigt uppe på toppen men inget värmer så bra som lite shopping ;) ... där uppe på toppen införskaffades det en klocka. Kan man ha för många klockor?! ;)

Efter Snowdon så blev det ett besök på ett ullspinneri. Måste ju få svar på alla mina frågor om fåren som uppstått under resans gång. Lärde mig massor och fick svar på allt utom beteendefrågan. Kändes inte som att fårens socialamönster var prioriterat område på spinneriet ;)

Efter detta fortsatte färden upp mot Lake district. Vackert absolut .. men för mig är en sjö just bara det .. En sjö. Och sjöar har vi gott om även i Norrland! Så jag kände mig liite blasé ... ;)


Inga kommentarer: