måndag 11 juli 2011

York


Måndag

Efter att ha varit i radioskugga ett antal dagar så har vi nu återvänt till wifi land - England :)

Igår åkte vi runt på den fantastiskt vackra ön Sky. Det finns verkligen vacker och storslagen natur i UK men nu har jag sett det! ;) Vill inte se fler vackra vyer, är mätt .. Less om ni så vill ;)

Det var så skönt att idag komma till York, stad, folk, uteservering, latte och wifi ;)
(Kunde därmed ladda upp de senaste dagarnas uppdateringar på bloggen.)

Det enda negativa med en stad,enligt mig, det enda som förstör min upplevelse är de äckligaste, vidrigaste djur jag vet. Duvor!!!
Jag blir på riktigt gråtfärdig när jag ska passera ett torg och det finns duvor där. Jag hatar dessa äckliga smittospridare till fåglar, som helt plötsligt bara flaxar till framför en.

Hur som helst .. Jag har gjort en iakttagelse (varning för grov generalisering!! )
Människorna ... Nej jag ska vara snäll .., Många människor av manligt kön i UK är verkligen stillösa. Höjden av denna dåliga smak måste ändå vara plagget som likt skottarnas kilt verkar vara engelskmännens nationalplagg ..
Nämligen fotbollströjan!!
Det verkar som att denna tröja i syntetmaterial är gångbar i alla lägen, i alla åldrar. Gärna matchad med en praktisk kortklippt frisyr som kräver noll och inget engagemang.

Jag menar.. kom igen!!! :))

Inte undra på att männen hänger på puben för i den outfiten så finns det ingen risk/chans att de har någon anledning till att vara hemma ;)

Inga kommentarer: