måndag 8 november 2010

Bra start på veckan!

Måndag morgon och ny vecka! Hur det känns inför den nya veckan är för mig väldigt beroende av hur Måndagmorgonen blir. Om första morgonen på veckan innehåller stress, bråk med barn etc så känns det alltid väldigt långt till fredag.

Den här veckan började väldigt ovanligt och så bra som den bara kunde. Maken klev upp direkt klockan ringde 06.00, inte ett enda snoozande!! Han går ut ur sovrummet direkt och duschar och gör sig iordning i grabbarnas badrum istället för i vårt. Detta för att Märta som sov i våran säng inte skulle vakna. Underbart! Men dessutom så står han plötsligt vid sängen med en nygjord vällingflaska för att han hört henne låta. Att ge henne välling sådär halvt i sömnen på morgonen är super för då blir det en stunds extra sömn :)
Denna måndag vaknade jag alltså 8.30 utsövd och med en känsla av att jag har världens bästa make - En bra start på veckan!

Inte ens 1kg plusresultatet på vågen efter denna onyttigahelg gjorde mig bedrövad utan konstaterade bara lungt att det är "bara" att rätta till. Hade morgonen börjat dåligt så hade jag varit helt knäckt över detta för det går onekligen lite tungt/sakta just nu :(

Ute skiner solen men det är kallt idag, hela -8 grader och vitt av frost utomhus. Kanske, kanske kommer det snart snö, som jag längtar!

När jag var i NY så köpte jag nya UGG´s till mig och till Märta som vi ska värma fötterna i denna vinter. Finns inga bättre skor, det är som att gå i tofflor och så varma att jag hoppar i dem barfota när jag kör barnen till skolan på morgonen :)

Nu är det dags för en dusch och sen bär det av till stan för att fixa med byte av gym. Ska tillfälligt överge puls&träning till fördel för ett som erbjuder barnpassning så att det blir lättare att träna på dagtid. Kanske måste bli det "oranga gymmet", vi får se.

Kram Torparfrun

2 kommentarer:

Anci sa...

Hoppas att hela din vecka blir likadan !!

Kramar
Anci

Livet på Berget sa...

Härlig start! Hoppas resten av veckan flyter på i samma stil!
Kram
/Sara