torsdag 18 november 2010

Julstjärnor

Vi har väldigt stora fönster i vårt vardagsrum, fönster som är mot våran granne, fönster som jag inte har några gardiner i. Grannhuset har precis varit till salu och de nya grannarna flyttar in i helgen. Jag har inte haft något problem med insynen så här långt, men nu med nya människor... De är förmodligen trevliga männsikor (har ingen aning om vilka de är) men det känns lite som att jag vill minska insynen lite, till man har lärt känna dem lite.
Vad passar då bättre än att nu till jul sätta dessa fantastiskt fina och gigantiska julstjärnor (118 cm i diam) från watt & veke i fönstrena. Stjärnan är deras klassiska Stella slim och jag tycker att de är super fina.
Så igår inhandlades två stycken som nu bara ligger och skriker om att få bli upphängda;)
Men jag säger vänligt men bestämt till dem att de får snällt vänta iaf en vecka. Jag har även förklarat till sönerna att det visst är helt normalt att prata med sina julsaker *s* För det är det väl??
Kram Torparfrun

1 kommentar:

Hannis sa...

Äsch då, häng upp dom vetja!
Vilket välkomnande för grannarna att se glimmande stjärnor i fönstren=))

Kram Hannis