torsdag 25 november 2010

Ja se det snöar ...

Godmorgon!

Här vräker snön ner och det är alldeles underbart. Finns det något vackrare än när det ligger fluffig orörd vit snö på backen?!


Min lillebror skrev på FB igår ... -30 grader ute, Underbart! (han bor kvar i Kiruna). Fick grym hemlängtan när jag läste det, jag älskar när det är riktigt kallt ute. Nu blir det ju sällan -30 här i Uppsala men ändå.

Började med stor entusiasm botanisera i mina jullådor i morse. Men det hela tog ett snabbt slut! Upptäckte att jag hade haft "besök" i en av lådorna. En halmbock som maken fått för långe sedan hade blivit tuggad på och det låg halm och bajs om vartannat. Hur äckligt som helst! Två av mina vita pappersstjärnor till fönstret hade kissfläckar på sig så de var bara att kasta. Detta var bara på toppen av innehållet i kartongen, törs inte fortsätta rota för jag är rädd att stöta på en död mus eller nått. Eller en levande... Usch! Det är inte det är jag är "rädd" för dem egentligen jag tycker bara att det är så hysteriskt äckligt!

Vilket antiklimax!!!

Kram

Inga kommentarer: