onsdag 10 november 2010

Nya bekantskaper

Har just kommit hem från första besöket på den lokala öppna förskolan. Vi brukar annars åka till "öppnis" som drivs av mitt gamla jobb i Knivsta. Tänkte nu att det skulle vara roligt att träffa lite föräldrar och barn som bor i närheten.
Det var trevligt och intressant, Märta och jag träffade några nya bekanskaper. På vägen hem så fann jag mig själv sitta och tänka på dessa mammor. På mitt första intryck av dem, mina teorier om deras sätt att vara och deras liv. Jag är, och har alltid varit, rätt snabb på att få en uppfattning om folk. Något som oftast ses som ett dåligt personlighetsdrag. Men ärligt så är det väl något som alla gör - får uppfattningar om varandra. I mitt fall så handlar det inte om att vara dömmande, det är snarare spännande att se hur bra eller dålig man är på att "läsa" människor. Lika snabbt som jag skapar mig en uppfattning om folk när jag först träffar dem lika snabb är jag på att ändra den uppfattningen när jag faktiskt lär känna dem. OM jag nu skulle haft fel *s*.... (ödmjuk ?!) Ska hur som helst bli intressant att med tiden se hur mycket utav mina teorier om dessa människor som stämmer :-)

Kram Torparfrun

Inga kommentarer: