tisdag 16 november 2010

Storleken har betydelse

Håller på att bli galen här hemma på all tvätt som aldrig når tvättkorgen. Såg då dessa fina "påsar" med texten Laundry Service på så tänkte jag att det var värt ett försök. Varsin påse på barnens dörrar så kanske man kan få dem att sätta sin tvätt i dem och inte slänga den på golvet. Innan någon tänker det så.. JA, det är att "curla" barn som borde vara fullt kapabla att lägga tvätten i tvättkorgen i tvättstugan :) Men man får liksom välja sina strider. Beställde 4 st från HM.

När "påsarna" kom så visade det sig att det var inte påsar utan stora tvättsäckar. Inser att jag ju givetvis borde ha läst vilka mått det var på dem innan jag beställde dem. Lätt att vara efterklok....

Resultat ... antingen skicka tillbaka några av dem (måste hur som helst behålla en för den är verkligen fin) men det känns lite jobbigt.... eller så pröva att använda dem även om det inte blev så bra som jag hade tänkt mig det rent utseendemässigt?!

Ja ja man lär sig av sina misstag ;)

1 kommentar:

Vit som snö sa...

Jag har spanat på dom där, jättefina! Känner igen problemet du beskriver;)
O att missa kolla storlek händer då o då... Jag fick hem plåtsiffror idag som var gigantiska o inte alls passar det dom var tänkta för... Stressad som man är missar man såna "petitesser" ;) hihi
Ha en fin kväll!
Kram Cilla